سئو چیست؟



سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجوست. سئو یا SEO امروزه پیشرفت شگفت انگیزی داشته و گوگل همواره تلاش میکند تا بتواند به کاربران نزدیک تر شود. گوگل با بروزرسانی اگوریتم های خود کار را برای وب مستر ها و سئومستر ها سخت تر میکند و این افراد را به جلب رضایت کاربران ترغیب میکند.
سئو یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که میتوان گسترده ترین و پردرآمد ترین شاخه در دیجیتال مارکتینگ دانست.  سئو به چند نوع دسته بندی میشود. سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی و همچنین فعالیت هایی که بر سایت انجام میشود به دو عنوان سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه شناخته میشود. 
سئو کلاه سفید سئوییست که شما تمام فعالیت های خود را بر اساس فاکتور ها و الگوریتم های گوگل انجام میدهید. اما در سئو کلاه سیاه شما رفتاری را انتخاب میکنید که با الگوریتم ها و فاکتور های گوگل مغایرت دارد. در سئو کلاه سیاه شما ریسک جریمه گوگل را به تن میخرید و باید بدانید در هر زمان که گوگل متوجه رفتار سیاه شما شود وب سایت و صفحات شما را پنالتی میکند. 
فعالیت دیگری به نام کلاه خاکستری داریم که رفتاری بر لبه تیز سئو کلاه سیاه است. به شما توصیه میشود از این روش ها را در ابتدا استفاده نکنید.
اگر بخواهیم در مورد سئو صحبت کنیم سئو در هر قسمت نیازمند دانش خاصی است. نوشتن محتوای خوب به تنهایی به سئو سایت شما کمک نخواهد کرد بلکه نیازمند سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی و حتی دانش دیجیتال مارکتینگ خواهید بود.
در سئو داخلی شما به کمک سئو محتوا میتوانید محتوا و سئو خوبی داشته باشید اما باید وب سایت از نظر فنی هم در وضعیت خوبی قرار بگیرد. بارگذاری سایت در زمان کمتر لینک های سایت و دسته ها و کلی مورد دیگه که در سئو فنی است که باید در ابتدا به آن ها توجه کرد و ایرادات را رفع کرد.
سئو خارجی هم روشیست با ارزش و مهم در سئو که نمیتوان آنرا نادید گرفت و امروزه تمام سایت ها به ان روی آورده اند. سئو خارجی شامل بک لینک ها و رپورتاژ ها میشود که مهم و حیاتی هستند که این کار را به متخصص سئو بسپارید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری کنید. سئو خارجی ارزش بالایی دارد و بسیار زمان بر و هزینه بر است و میتوان گفت انتخاب درست سایت ها و هزینه ها نتایج بسیار خوبی را در بر دارد که تمام سایت ها از جمله دیجی کالا را به این راه و روش ترغیب میکند.
تمام سایت ها برای ماندن در رقابت از سئو خارجی استفاده میکنند.

Comments

Popular posts from this blog

سئو خارجی